Varausohjeet

Tarjoamme KOLME myyntikanavaa!

Vaihtoehto 1: verkkokauppa FlyFly.Fi 

A. Suorita osto verkkokaupassa

  1. Avaa suomenkielinen verkkokauppa osoitteessa flyfly.fi
  2. Valitse matkasuunta, esim. Kiova-Helsinki
  3. Valitse pudotusvalikosta Lähtö (matkustuspäivä + lähtöaika)
  4. Valitse matkustajien lukumäärä
  5. Lisää ostoskoriin -> Tilaa tuotteet
  6. Syötä tilaajan tiedot
  7. Suorita maksu verkkopankissa. Tai valitse tilisiirto, maksa ja toimita maksutosite
  8. Saat Varausvahvistuksen sähköpostiin

B. Syötä matkustajien tiedot

Sähköpostista löydät linkin nettilomakkeeseen. Seuraa ohjeita ja syötä matkustajatiedot lomakkeelle. Voit antaa lomakkeen täytettäväksi myös henkilökunnan edustajalle tai matkustajille itselleen. Lomake on kaksikielinen (suomi/venäjä).

Tilauslento: ostajan kuuluu täydentää tilauslennon matkavaraus matkustajien tiedoilla viimeistään 96 tuntia ennen lähtöä. Voit siis miettiä ryhmäsi kokoonpanoa kaikessa rauhassa.

Isommista ryhmistä 10+ hyväksymme matkustajatiedot taulukkomuodossa. Laita viestiä WhatsApp tai asiakaspalveluun, niin ohjeistamme.

C. Vastaanota Matkavahvistus (lippu) sähköpostiin

Tarkista lennon tiedot sekä matkustajien tiedot.


Vaihtoehto 2: Ukrainan myyntipalvelu (Nordlink)

Ota yhteys myyntipalveluun osoitteessa m.me/NordlinkCareers (Facebook)
Kirjoita varauspyyntösi: lähtöpäivä, matkustajien lukumäärä, mistä ja mihin (esim. Kiova-Helsinki)
Seuraa asiakaspalvelun ohjeita (ukrainaksi, venäjäksi)
Maksutapa: tilisiirto Ukrainassa, veloitusvaluutta hryvnia
Yhteystiedot: +38067 741 0222 (Viber & WhatsApp)


Vaihtoehto 3 (uusi): Lentoyhtiön varaussivusto (SkyUp Airlines)

Avaa lentoyhtiön SkyUp nettisivu skyup.aero (englanniksi)
Valitse: Departure City, Arrival City, Departure date, Matkustajien lukumäärä (Adults)
Valitse hintaluokka: matkatavarat 23 kg tai matkatavarat 32 kg
Syötä matkustajien passitiedot
Valitse istumapaikat (voi ohittaa)
Tarkista matkan tiedot. Syötä Email sekä yhteysnumero.
Siirry maksamaan
. Maksukortit Visa/Mastercard sekä ukrainalaiset maksutavat. Veloitusvaluutta hryvnia.

    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 01.07.2021 alkaen.

    FlyFly.Fi | Suurin & suorin

    FlyFly.Fi lentomatkat
    PL 33
    00811 Helsinki

    +358 10 200 7585
    info@flyfly.fi
    flyfly.fi
    Temporel Oy 2807982-2

    FlyFly.FI–verkkokauppa myy lippuja kansainvälisille reitti- sekä tilauslennoille. Myynti tapahtuu työnantajille, näiden työntekijöille sekä muille matkailijoille. Verkkokaupassa on kaksi sisällöltään, hinnoiltaan sekä ehdoiltaan identtistä osiota: suomenkielinen lippukauppa ja venäjänkielinen lippukauppa. Pidätämme oikeuden tuotekuvausten sekä hintojen muutoksiin.

    Tilaaminen

    Lentomatkat ja lisäpalvelut varataan verkkokaupassa siirtämällä haluttu tuote ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö valitulla maksutavalla. Ostaja vastaa tilaustietojen oikeellisuudesta. Ostajan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

    Verkkokaupassa myytävien matkatuotteiden yksikköhinta oikeuttaa yhteen (1) yhdensuuntaiseen matkaan tai lisäpalveluun. Mahdolliset ryhmäalennusehdot selostetaan kunkin tuotteen kuvauksessa. Matkoista ei myönnetä lapsialennuksia, eläkeläisalennuksia tai muita erikoisalennuksia.

    Asiakastiedot

    Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä saatuja yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen käsittelyyn, laskutukseen tai tilauksella ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.

    Verkkopankkimaksut

    Maksupalvelutarjoaja Checkout

    Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.
    Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.
    Verkkokauppa toimii palveluiden markkinoijana sekä toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

    Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.


    Maksupalvelutarjoaja Paytrail

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    Puhelin: 020 718 1830
    www.paytrail.com

    Laskutus

    Tilauksen voi maksaa myös viitteellisenä tilisiirtona. Maksuehto heti. Tilauksen käsittelyä voi nopeuttaa toimittamalla maksutosite asiakaspalveluun. Myyjällä on oikeus perua maksamaton varaus kun lennon lähtöön on aikaa jäljellä alle 4 vuorokautta (96 tuntia). Tämän määräajan jälkeen ei laskutusta hyväksytä uusiin varauksiin.

    Lisäpalvelut

    Lennoille on saatavissa lisämaksullisia palveluja. Ostaja valitsee verkkokaupan valikoimasta tarvitsemansa lisäpalvelut ja siirtää ne samaan ostoskoriin valittujen lentomatkojen kanssa.

    Lisäveloitukset

    Myyjä veloittaa lisäpalvelujen tilaukset sekä muutos- ja peruutuskulut ostajan valinnan mukaan ennakkolaskulla tai maksulinkin kautta. Suorituksen jälkeen myyjä toimittaa päivitetyn matkavahvistuksen ostajan sähköpostiosoitteeseen.

    Matkavaraus

    Matka- ja lisäpalveluvaraukset vahvistetaan välittömästi tilauksen jälkeen. Vahvistus toimitetaan tilauksella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Verkkokaupassa tehty varaus on sitova ostajan maksettua ostoksensa.

    Varausvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla varausvahvistuksen, josta löydät tilaustietosi. Tarkasta tilaustiedot. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteys asiakaspalveluumme. Säästä varausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina tilausnumero tai varausnumero FLY* saatavilla.

    Matkustajatiedot

    Tilauslento: ostajan kuuluu täydentää tilauslennon matkavaraus matkustajien tiedoilla viimeistään 96 tuntia ennen lähtöä.

    Reittilento: ostajan pitää täydentää reittilennon matkavaraus matkustajien tiedoilla 12 tunnin kuluessa matkavarauksen jättämisestä. Myyjä tekee paikkavarauksen reittilentoa operoivan lentoyhtiön järjestelmään 12 tunnin kuluessa matkustajatietojen ilmoittamisesta.

    Kansainväliset kuljetukset edellyttävät kaikkien matkustajien tarpeellisia passitietoja. Ostaja saa varausvahvistuksen yhteydessä täytettäväkseen erillisen verkkolomakkeen matkustajatietojen syöttämiseksi. Ostaja vastaa syötettyjen matkustajatietojen oikeellisuudesta. Matkavaraus purkautuu ellei matkustajatietoja ilmoiteta määräaikaan mennessä.

    Ostaja huolehtii siitä, että jokaisella ilmoitettavalla matkustajalla on 1) maahantulo-oikeus kohdemaahan, 2) Suomen osalta selvitys maahantulon välttämättömyydesta sekä 3) tarvittaessa lentoyhtiön ja/tai kohdemaan edellyttämä terveystodistus (esim. koronatestin negatiivinen tulos).

    Matkavahvistus (Travel booking)

    Tilauslento: matkavahvistus (lippu) toimitetaan 24 tunnin sisällä siitä kun ostaja on täydentänyt paikkavarauksen kaikkien matkustajien tiedoilla.

    Reittilento: matkavahvistus (lippu) toimitetaan sen jälkeen kun reittilentoyhtiö on vahvistanut matkustajien paikat varatulla lennolla. Paikat vahvistetaan noin 12 h kuluessa siitä kun myyjä on vastaanottanut matkustajatiedot ostajalta (Matkustajalomake täytetty).

    Matkavahvistus toimitetaan ostajan sähköpostiosoitteeseen. Ostaja on velvollinen tarkistamaan matkavahvistukselle tulostettujen lentotietojen ja matkustajatietojen oikeellisuuden.

    Matkavahvistuksessa mainitut matkustajat esittävät passinsa lähtöaseman lähtöselvitystiskillä. Lentoasemalla tapahtuvasta lähtöselvityksestä ei peritä lisämaksua. Lähtöselvitys onnistuu myös verkossa operoivan lentoyhtiön antamilla ohjeilla. Matkustaja saa lentoyhtiöltä tarkastuskortin lähtöselvityksen yhteydessä (boarding pass).

    Vakuutukset

    Ostaja sitoutuu huolehtimaan, että jokaisella matkustajalla on matkustushetkellä voimassa oleva matkustajavakuutus. Suosittelemme matkustajia vakuuttamaan matkatavarat, erityisesti arvokkaat tavarat, kaikkien tavanomaisten riskien varalta matkatavaran täyteen jälleenhankinta-arvoon saakka ja ilman omavastuuosuutta.

    Istumapaikat

    Mikäli matkustajat lähtöselvitetään lentoaseman lähtöselvitystiskillä ei istumapaikkoja voi varata etukäteen. Paikat jaetaan lähtöselvityksessä satunnaisessa järjestyksessä. Matkustaja voi esittää lähtöselvitysvirkailijalle toiveen istumajärjestyksestä. Samaan seurueeseen kuuluville matkustajille annetaan yleensä vierekkäiset/peräkkäiset istumapaikat ilman erillistä pyyntöä.

    Mikäli matkustajat lähtöselvitetään verkossa operoivan lentoyhtiön antamilla ohjeilla, voi istumapaikat yleensä valita. Lentoyhtiö saattaa periä lisämaksun tästä lisäpalvelusta.

    Matkatavarat

    Paikkavaraukseen kuuluu käsimatkatavara ja lähtöselvitettävä matkatavara. Sallittujen matkatavaroiden enimmäismäärä, -paino ja -ulkomitat on kirjattu verkkokaupan tuotekuvauksiin.

    Mikäli valittuun matkatuotteeseen kuuluu pelkkä käsimatkatavara on asiasta maininta tuotekuvauksessa.

    Tilauslento: alustava lähtöaika ja lähtöpaikka

    Tilauslentoa operoiva lentoyhtiö sovittaa aikataulut lähettävän ja vastaanottavan lentoaseman reittilentoliikenteeseen. Verkkokaupan tuotekuvauksessa ilmoitettu lähdön kellonaika ja lähtöpaikka on täten alustava ja viitteellinen. Lentoyhtiö vahvistaa mahdolliset muutokset lähtöpäivän kellonajassa 48 h ennen alkuperäistä lähtöaikaa. Myyjä toimittaa ostajalle muuttuneen lähtöajan ja -paikan, mikäli poikkeama alkuperäisestä lähtöajasta on yli 30 minuuttia. Mahdolliset muutokset toimitetaan matkustajan tai ostajan sähköpostiosoitteeseen.

    Ostajan muutosoikeus

    Tilauslennot: Ostajalla on oikeus veloituksetta muuttaa ja/tai korjata matkavaraukselle ilmoitettuja matkustajatietoja yhden (1) kerran/varaus. Lisämuutokset ja -korjaukset 25 EUR/varaus. Ostaja ilmoittaa tilauslennon nimimuutokset viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöaikaa.

    Tilauslennon muutoksista kuuluu ostajan toimittaa korjausilmoitus. Ilmoitus sisältää seuraavat vähimmäistiedot: varausnumero, matkustussuunta, lähtöpäivä sekä muuttuneet tiedot jokaisen matkustajan osalta (esim. matkustajan sukunimi, etunimi, syntymäaika, passin numero, passin voimassaoloaika). Korjausilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun. Myyjä toimittaa korjatun matkavahvistuksen ostajan sähköpostiosoitteeseen. Ostaja on velvollinen tarkistamaan korjatulle matkavahvistukselle tulostettujen uusien matkatietojen oikeellisuuden.

    Reittilennot: Ostajalla on oikeus muuttaa reittilennon matkustuspäivää ja/tai matkustussuuntaa. Muutoksesta veloitetaan palvelumaksu 60 EUR/muutoskerta/matkustaja. Lisäksi veloitetaan hinnan erotus, mikäli uuden matkan hinta on edellistä korkeampi. Palvelumaksua ei veloiteta matkustajista, joiden matka ei muutu. Ostaja ilmoittaa reittilennon päivän ja/tai suunnan muutokset viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Matkustajien nimimuutokset reittilennolla käsitellään matkavaruksen peruutuksena.

    Reittilennon muutoksista kuuluu ostajan toimittaa muutosilmoitus. Ilmoitukseen kuuluu seuraavat vähimmäistiedot: varausnumero, matkustussuunta, lähtöpäivä ja matkustajat, joita muutokset koskevat. Lisäksi uusi matkustuspäivä ja/tai suunta verkkokaupan matkavalikoimasta. Ilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun. Muutosmaksun jälkeen myyjä toimittaa korjatun matkavahvistuksen ostajan sähköpostiosoitteeseen. Ostaja on velvollinen tarkistamaan muutetulle matkavahvistukselle tulostettujen uusien matkatietojen oikeellisuuden.

    Ostajan peruutusoikeus

    Tilauslennot: ostajalla on oikeus perua matkavaraus ilman peruutuskuluja viimeistään 168 tuntia ennen tilauslennon lähtöaikaa. Matkavarauksen voi perua 96-168 tuntia ennen tilauslennon alkuperäistä lähtöaikaa, jolloin peruutuskulu on 50%. Mikäli matkavaraus perutaan 0-96 tuntia ennen tilauslennon alkuperäistä lähtöaikaa on peruutuskulu 100%.

    Tilauslennon peruutuksesta kuuluu ostajan toimittaa peruutusilmoitus. Ilmoitukseen kuuluu seuraavat vähimmäistiedot: varausnumero, matkustussuunta, lähtöpäivä ja matkustajat, joita muutokset koskevat. Ilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun. Myyjä suorittaa maksunpalautuksen peruutuskululla vähennettynä. Maksut palautetaan näissä toimitusehdoissa määritellyllä tavalla.

    Reittilennot: Ostajalla on oikeus peruuttaa matka ja saada maksupalautus. Peruutuskulu on 100 EUR/matkustaja. Peruutuskulua ei veloiteta matkustajista, joiden matka ei muutu. Ostaja ilmoittaa peruutuksesta viimeistään 48 h ennen reittilennon lähtöaikaa.

    Reittilennon peruutuksesta kuuluu ostajan toimittaa peruutusilmoitus. Ilmoitukseen kuuluu seuraavat vähimmäistiedot: varausnumero, matkustussuunta, lähtöpäivä ja matkustajat, joita muutokset koskevat. Ilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun. Myyjä suorittaa maksunpalautuksen peruutuskululla vähennettynä. Maksut palautetaan näissä toimitusehdoissa määritellyllä tavalla.

    Myyjän muutosoikeus

    Tilauslennot: tilauslennon toteutuminen edellyttää tiettyä vähimmäistäyttöastetta. Myyjällä on oikeus siirtää lähtöä eteenpäin yhden (1) kerran enintään 96 tunnilla, mikäli täyttöaste ei ole toteutumassa lennolla, jolle paikat alunperin varattiin. Myyjä ilmoittaa mahdolliset muutokset matkustajille tai ostajalle viimeistään 96 tunnin varoitusajalla ennen tilauslennon alkuperäistä lähtöaikaa. Ilmoitus toimitetaan matkustajan tai ostajan sähköpostiosoitteeseen.

    Ostajalla on tällaisessa muutostilanteessa oikeus käyttää peruutusoikeuttaan ja saada täysi maksupalautus, ilman kuluja. Ostaja ilmoittaa peruutusoikeuden käyttämisestä viimeistään 168 tuntia ennen eteenpäin siirretyn tilauslennon luutta lähtöaikaa. Peruutusilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun.

    Myyjän peruutusoikeus

    Tilauslennot: tilauslennon toteutuminen edellyttää tiettyä vähimmäistäyttöastetta. Mikäli täyttöaste ei ole toteutumassa lennolla, jolle paikat varattiin eikä myyjä voi lisälentojen puuttuessa käyttää muutosoikeuttaan (enintään 1 siirto eteenpäin 96 tunnilla), voi myyjä käyttää peruutusoikeuttaan. Oikeus on käytettävä viimeistään 168 tunnin varoitusajalla ennen tilauslennon lähtöaikaa.

    Mikäli myyjä käyttää peruutusoikeuttaan on ostajalla oikeus saada täysi maksupalautus, ilman kuluja.

    Reittilennot: reittilennon toteutuminen ei edellytä vähimmäistäyttöastetta. Myyjällä on kuitenkin poikkeustilanteessa oikeus perua lähtö ja siirtää ostajan paikkavaraus seuraavalle tai edeltävälle reittilennolle enintään +/- 48 tunnin päähän alkuperäisestä lähtöajasta. Myyjä ilmoittaa mahdolliset muutokset ostajalle viimeistään 120 tunnin varoitusajalla ennen alkuperäistä lähtöaikaa. Ilmoitus toimitetaan ostajan sähköpostiosoitteeseen.

    Ostajalla on tällaisessa tilanteessa oikeus perua matka ja saada täysi maksupalautus, ilman kuluja. Ostaja ilmoittaa tällaisesta peruutuksesta viimeistään 48 h ennen perutun reittilennon alkuperäistä lähtöaikaa. Ilmoitus toimitetaan kirjallisesti asiakaspalveluun.

    Maksupalautukset

    Myytä suorittaa mahdolliset maksupalautukset tilauksella käytetyn maksutavan kautta, ellei ostaja ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että ostajalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Mikäli ostaja käytti maksutapana laskutusta, suoritetaan palautus ostajan ilmoittamalle suomalaiselle pankkitilille.

    Ylivoimainen este (Force majeure)

    Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tällöin emme ole hyvitysvastuussa palveluista, joita emme voineet tarjota. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan kansallisten ilmailuviranomaisten päätökset ja vahvat suositukset, jotka aiheuttavat muutoksia aikatauluihin ja lentoreitteihin. Pidätämme oikeuden arvioida lentomatkan toteutuskelpoisuutta ja kustannuksia uuden, ennakoimattoman viranomaissääntelyn sattuessa.